17 juli 2012

Microsorum

I fredags fick jag en ny leverans från Wasserpflanzenfreunde. Som alltid var det toppskick på växterna och transporten tog bara 4 dagar.
Jag har bytt ut Hottonia i scapen mot Microsorum. Jag beställde två olika sorter, en M pteropus "Short Narrow Leaves" och en M. spec. "Mini".
Den lite större ormbunken till vänster är M. pteropus "Short Narrow Leaves" och den till höger (syns knappt på bilden) är M. spec. "Mini".
M. spec. "Mini" gillar jag verkligen redan! Den har 4cm långa och väldigt smala blad, den här växten kommer bli väldigt användbar i mitt lilla akvarium.
M pteropus "Short Narrow Leaves" har jag haft tidigare. Då beställde jag den från samma ställe, men fick en mycket mindre planta (med kortare blad), säljaren på Wasserpflanzenfreunde har dock berättat att storleken på hans leveranser skiljer sig ganska mycket och att växten efter ett tag under vatten återgår till sina småväxta blad.
Båda sorterna gillas verkligen mycket och om någon är intresserad av "Short Narrow Leaves" så har jag en planta över.

Inga kommentarer: