14 januari 2012

Kraftigare färg

Jag tycker att mina kolglödstetror har fått en mycket kraftigare färg sedan jag köpte dem. Kul att se! och jag antar att det är ett tecken på att de mår bra.


De stimmar bra trots att det inte finns några andra fiskar i akvariet. Dock hade det varit trevligt om de simmat mer i övre delen av akvariet. Nu simmar de nästan alltid strax ovanför botten. Jag gissar på att svagare ljus och flytväxter hade fått dem att simma närmare ytan, men det är inget jag är sugen på att ha.
Amanoräkorna syns nästan aldrig, så jag ska nog ta och komplettera med ett gäng till snart.

4 kommentarer:

Amanda sa...

Fina bilder! Vad använder du för kamera?:)

Leonard sa...

Tack!
Jag använder en Canon 450D med objektiven Canon EF-S 18-55 IS och Canon EF-S 10-22.

Anonym sa...

Hej Leonard! Jag tittar in på din blog titt som tätt och förundras över dina fina akvariescapes. Har själv akvarium, low-tech ska kanske sägas och där frodas lätta växter som anubias, valisineria och javaormbunke, men när jag surfar runt på din sida blir jag sugen på att försöka med lite mer avancerade grejen än vad jag har för tillfället. Har du något bra tips till mig som gärna vill börja med high-tech men inte riktigt vet i vilken ände jag ska börja :).
/Alex

Leonard sa...

Att börja tillföra CO2 gör stor skillnad. Det enklaste sättet är att tillsätta gasen via tub eller att blanda en egen mäsk.