25 september 2010

AGA

Nyligen skickat in mitt bidrag till AGA's Aquascaping tävling detta året. Ska bli intressant att se vad de tycker om det! Jag har även fått hem ett nytt UV-C lysrör från PWSS och bytt ut det gamla. Nu funkar det igen och jag kommer förhoppningsvis kunna ge dammalgerna lite motstånd. Sedan vattenbytet förra veckan, då jag satte i flytväxterna så har jag märkt en stor skillnad i hur mycket dammalger jag får. Mycket mindre alger sedan flytväxterna introducerades. De tar en himla massa ljus, vilket inte verkar spela någon roll för mina växter, som i och för sig är sådana som brukar trivas i svagare belysning. Enda skillnaden är mindre alger och en numera täckt yta. Får se hur länge jag orkar ha kvar dem, men just nu är det kul att se att någonting växer hyffsat fort.

Inga kommentarer: