17 oktober 2009

Bordsstativ

Nu har jag även fått hem mitt lilla stativ till blixten. Mycket behändigt att använda till akvarierna och säkert en massa annat också. Nu slipper jag hålla i blixten samtidigt som jag manuellt fokuserar objektivet, tittar genom sökaren i kameran och trycker av ;)Här kommer någon bild på de gravida tigrarna. Det är inga toppenbilder, men det får duga för tillfället. Jag har ännu inte hunnit tugga mig igenom blixtens manual...
Jag är riktigt imponerad över att få fick rom såpass fort. Jag har ju ändå inte haft räkorna särskillt länge, ska bli riktigt kul med yngel om några veckor nu!

2 kommentarer:

Sonja sa...

Vad spännande. Har alla tigrar klarat sig? Jag är väldigt avundsjuk att dom ser så fina ut. Hoppas du får massor av snygga yngel.

Hälsningar Sonja!

Leonard sa...

Jag tror att alla har klarat sig, jag har i varje fall inte hittat någon död, så det verkar gå bra.