10 augusti 2009

Hemma bäst

Då var man äntligen hemma efter en vecka i Skåne, tyvärr följde också resten av familjen även med ;)
I början av veckan var jag och hälsade på Janne i Malmö, en schysst snubbe =) Han har en hel del coola räkor. Blue Pearl räkor som kastar sig över maten
Kardinalräkorna från Sulawesi var inte alls så skygga som jag trodde. Det var inget problem att gå fram och fotografera. Jag tror att de här räkorna kommer bli som Crystal Red var i början, riktigt poppis! Som Janne sa, så blir de mindre skygga med tiden och när man odlat någon generation, så tror jag att de här kommer bli lättare att hålla och såklart bli mer populära. Han har redan fått yngel utav dem, så det ser ljust ut för Kardinalräkan =)
De omtalade Black KingKong. Dock så verkar de otroligt känsliga och lever inte så länge, man får nog odla in KingKong-varianten hos de vanliga Crystal Black räkorna för att få dem tåligare. Hoppas verkligen Janne får till det!
Janne har fått fram en Golden Bee som är orange/rosa. Jag vet inte om jag inbillade mig, men det såg ut som att det kom fler små av samma typ. Även Sulawesi-snäckorna var snygga! Det kommer yngel från dem också, så jag hoppas att man kan köpa ett gäng i framtiden.
Resten av tiden i Skåne fotade jag mest, här är ett litet smakprov. Jag hade planerat att fotografera Hovs Hallar, men det får bli en annan gång, när jag har egen bil.

3 kommentarer:

Clas sa...

exakt samma conesnail som jag köpte i dals långed

Leonard sa...

Jag tycker det är häftigt att du lyckats hitta dom i lilla dals långed :D Släkten kommer delvis därifrån, så när jag är där nästa gång får jag kika in i affären.

Wickberg sa...

Riktigt vackra bilder!