5 juli 2009

Mörkläggning

144l växtkaret är övertäckt utav kartongskivor och sopsäckar för att det ska hålla ute så mycket av ljuset som möjligt. Anledningen är att jag vill prova om jag en gång för alla kan bli av med damm-algerna och den cyanon som tillkommit efter att jag slutat med Eudrakon N. Dock har jag inget större problem med Cyano, det är bara i sanden så det räcker att suga upp den med slang när jag gör VB. Men jag vet att den sprider sig otroligt fort, så det är nog lika bra att ta kål på den direkt. Dessutom har jag ingen ordentlig aquascape i karet och nästan alla växter är sålda, resten ligger i skålar bredvid karet, så nu när jag ändå håller på att byta layout, passar det ju sig med mörkläggning då inga växter kan ta skada av det. Jag började med det idag och tänkte fortsätta under 1 vecka.

Inga kommentarer: