9 juli 2009

21kg sten

Zoo Kompaniet är verkligen en bra affär! De fixar hem växter åt mig och försöker anpassa sig åt kunden, mycket annat än vad man kan säga om resten av akvarieaffärerna i Göteborg som jag besökt och talat med. En stor eloge till Zoo Kompaniet! Växterna jag beställt kommer under nästa vecka, det blir lagom till nya scapen. Jag har beställt Echinodorus tenellus och Cyperus helferi. Sedan fick jag hem Rotala sp. "Green" från Bear på PlantSwap idag också, suveränt! Jag låter den ligga på ytan i 54l karet tills scapet är klart i 144l. Det är dessa växterna jag kommer använda. Jag var inne på Zoo Kompaniet idag för att växterna egentligen skulle kommit, men det hade de inte, vilket inte spelade någon roll den här gången. Däremot hittade jag något som jag försökt få tag på till vettigt pris under en tid nu, Dragon stones. Eller som dom också heter Ohko stones. Jag trodde inte att dom skulle ha så mycket sten hemma, så jag hade tänkt lägga en beställning från Aquaristic ikväll om de inte haft. Jag tjänade några kronor på detta då jag slapp frakten från Tyskland, som kostar 19€. Så nu är jag 21kg sten rikare och kan nog få till ett snyggt scape med de här stenarna. I värsta fall får jag kanske köpa några få stenar från Aquaristic ändå, men det hoppas jag att jag kan slippa.

Inga kommentarer: