1 juni 2009

54liter

Nu har roten sugit i sig vatten och sjunkt, så nu är den placerad på rätt plats med i princip alla växter också.
Mitt sandfilter v.1.2 var inte heller väldigt lyckat. Styrkan på pumpen är 670l/h och det är ganska mycket i en 0.5l flaska så all sand blåstes ur flaskan på ungefär 1 timme. Mitt mål är nu att skaffa en grövre sand alternativ att försöka strypa pumpen lite. Jag kommer nog göra båda till viss del för att få det att fungera. Sedan så är min erfarenhet att när man installerat en ny pump är styrkan mycket kraftigare den första tiden, innan den "geggat" igen så att den blir lite svagare. Man kan ju hoppas på att även denna pumpen från JBL kommer att gegga ihop snart och tappa sin fulla styrka.

1 kommentar:

Vickan sa...

Hejsan!
Du har ingen mossa över att sälja till mig?
ska göra en mossvägg 80x40 cm som du gjort men får inte tag på någon mossa här uppe i skellefteå.