26 januari 2009

Strul med ytterfiltret

Ja, ytterfiltret i 144l karet har gått sönder så nu är det bara att ta ihopsparade pengarna som skulle gått till ett teleobjektiv och köpa ett nytt ytterfilter istället, jäkligt surt! Dessutom har jag inte haft filtret mer än 2 år! Funderar på om det är värt att köpa ett Eheim, som borde hålla högre kvalietet och inte gå sönder så snabbt. Samtidigt är det också 3ggr dyrare än ett Fluval 405 och då kanske jag lika gärna kan fortsätta med Fluval och istället byta oftare utan att det kostar varken mer eller midre. Dock så låter ju dessa filter mer än ett bra Eheim... Värt att tänka på, men jag känner inte att jag har råd att punga ut 3-5000kr för ett ytterfilter just nu. Måste nog bestämma mig och köpa ett filter inom en vecka innan karet kraschar också... =S EDIT: Efter en massa micklande och tryckande med filtret och en del limmning, så verkar det faktiskt gå tätt! Skönt som fasen =D Puhh, det var alltså bara ett falskalarm denna gången ;)

Inga kommentarer: