11 november 2008

Mindre växtkaret

Liten uppdatering i 24l växtkaret.Jag har fått hem Pogostemon helferi och kastat ut Blyxan. Jag väntar fortfarande på att någon vill köpa mina Crypto's, så ännu är de fortfarande kvar.
Eftersom att jag inte bli av med dammalgerna, så har jag gjort ett test och köpt några få Zebrasnäckor, som är riktigt grymma algätare om dom trivs och inte kryper ut ur karet, vilket det nog kan finnas en viss risk för. Men de klarar sig utanför akvariet ett bra tag, men jag hoppas såklart inte direkt på att dom ska rymma. Vet inte heller om dom hjälper något större heller, det tror jag egentligen inte. Men dom kanske motverkar algerna lite kanske.... det får vi se.
Scapen i karet är ganska tråkig. Det hade nog blivit bättre med lite minilandscape stenar, men jag tror att det får vara som det är tills jag gör en omscape om några veckor. Hade tänkt försöka göra något Iwagumi-liknande, undrar hur det går ;)

Inga kommentarer: