1 september 2008

24l Växtkar

Lång tid sedan senaste uppdateringen kring det mindre växtkaret, så här kommer en nu.
Jag har nästan blivit av med dammalgerna nu. Jag skrapar rutorna varannan dag för att få bort algerna som sätter sig så snabbt igen och har samtidigt också ökat dosen av EasyCarbo lite (ungefär 1.2ml/dag) och nu har jag inga stora problem med dessa alger. Jag antar att de försvinner efter ett tags kämpande. Växterna har börjat bubbla på nu efter algerna också.
Jag har tagit ur Glosson ur Riccian så att jag bara ska Riccia i förgrunden. Även Rotala sp. "Nanjeshan" är borttagen, men två nya växter som ni inte sett i karet ännu är Didiplis diandra och Rotala wallichii:Ny är allt alldeles nyansat, men ge gärna kritik för hur jag kan placera om växterna eller göra layouten bättre. De små stenarna som knappt syns är jag lite tveksam till eller gör de att layouten ser mer välvuxen ut när man bara anar dem?

Inga kommentarer: