8 juli 2008

Snyggingar !

Ikväll så ser 24 liter, räkkaret ut så här:Jag gjorde ett vattenbyte igår och tillsatte efteråt mineralpulver, för er som undrade ;) Jag har lagt ner lite Zeolith på bottnen för att det ska ta upp eventuell nitrat, nitrit och ammonium som kan komma efter foderrester. Men jag har inga problem med vattenvärdena, men kanske lite högre GH hade varit bra och nitraten ska ju ligga mycket lägre än vad jag hade då och det gör den troligen också. Här är värdena jag hade vid förra mätningen med vätsketesterna: 6.6 pH 0 GH 2 KH 15 ppm NO3 0 ppm NO2 0 ppm NH4
Nu till den stora nyheten!
Jag vann ett pris i en fototävlling, på forumet Redbee. Jag har nu tagit emot mitt pris + några extra räkor jag köpt från Peter Haack =)
Tyvärr dog en stor del utav beställningen, men som tur är ersätts de döda räkorna. Det kommer ett nytt gäng räkor bestående utav Crystal Red (SS+) och Golden Bee under nästa vecka. Hoppas att dessa klarar sig bra. Jag tycker verkligen det är jätteschysst av Peter att ersätta dessa! Tack så hemskt mycket!!
Så här ser räkorna ut som jag fått än så länge, ätande utav det mycket uppskattade Mosura shrimp food:
Här är även ett av mina egna Crystal Black yngel:Dom har växt till sig och är nu närmare 5 mm långa. De växer fort! =)
Jag har även några enstaka egnenuppfödda CRS yngel, som inte alls är lika fina som de CRS jag nu fått. För att inte försämra de fina räkornas gener, så kommer jag tyvärr att ta bort mina egna CRS. Jag vill dock ha kvar mina CB för att förstärka dess färger, men sortera ut de fulare CRS:en som jag får om en CB (grad A) och en CR (grad SS+) parar sig.
Den svarta färgen är dominant, så jag kommer ändå alltid få flest svarta om en röd och en svart får yngel.
Nya foton kommer när jag får hem mina Golden Bee också.

Inga kommentarer: