2 juni 2008

Växtkar VB

Vattenbyte i växtkaret ikväll.
Det ser fräscht ut, men jag kan tyvärr se antydan till kieselalger (igen). Hoppas att växterna kan knata på och på så sätt konkurera ut algerna. Göder på med KH2PO4 fortfarande.
Jag måste verkligen ansa växterna i bakgrunden snart! Om jag klipper ner dom, så blir dom tätare och finare sedan när dom växer upp igen.
Dåligt av mig att jag fortfarande inte fixat den svarta bakgrunden som jag lovat att göra varje vecka ;) skäms!
Här är en kass bild av min Cryptocoryne cordata "Rosanervig"-planta som jag planterat i detta karet. Den andra plantan är då i räkkaret. Båda lever än så länge, men det verkar som att den trivs bättre i här växtkaret. Har redan börjat skjuta ett nytt blad! ;) Ingen snabbväxare precis.
Gödningen efter VB:
8 ppm NO3
8.5 ppm K
5.4 ppm PO4
0.4 ppm Fe
Lite mer makrobilder av Riccia =)

1 kommentar:

Bootin sa...

sjyssta bilder!