16 maj 2008

Cryptocoryne cordata "Rosanervig"

Idag kom min Cryptocoryne cordata "Rosanervig" fram från Tyskland!!! =D Jag köpte den från Roland: http://www.wasserpflanzen-freunde.de/catalog/ Han är även medlem på APC och jag har för mig att han heter Roland S. där... Hursomhelst mycket trevlig och bra att göra affärer med! Växterna var mycket välpackade =) Stort plus! Jag kommer garanterat köpa mer växter av honom. Växterna hade klarat sig fint och var i bra skick. De är nu planterade, en planta i växtkaret och den andra i räkkaret. Jag gissar att den i växtkaret växer fortare, men vi får se =) Ska bli mycket intressant att prova den coola växt, som får rosa nerver i bladen. Den växer tydligen väldigt långsamt och är ganska svårodlad. Man ska ha speciella vattenvärden för att få fram de rosa nerverna och därför är det här en mycket exclusiv växt. Tackar Roland ännu en gång för plantorna!! Bilder på dom kommer senare.

Inga kommentarer: