7 februari 2008

Räkkar

Jag har vart hos Zoomässan och köpt några nya växter till räkkaret. Cryptocoryne bullosa, Vattenpest och någon slags mindre variant av Vallisneria, troligen V. torta. Vallisnerian kommer nog inte överleva, ser ut som att alla blad kommer vissna ganska snart. Crypton. är rätt läcker =) Jag ska nog samla på mig lite olika Crypto-arter i detta karet =)
Vill få igång karet! Jag har fler mycket lätta växter i karet, som inte vill komma igång... Däremot fungerar Crypton bra som jag också tidigare nämt, så nu blev det en till. Hoppas på att Vattenpest kan sätta fart i karet också =)
När jag var på Zoomässan visade dom mig deras Sulawesi räkor som dom tagit hem! =D Dom är verkligen grymt coola! Dom hade tagit hem några få av dessa 2 sorterna:
Riktigt fräcka var dom =)

Inga kommentarer: