9 december 2007

Fynd!

I veckan har jag köpt Crystal Red räkor till 54l karet. Jag köpte de 4 sista dom hade i affären, som såg bra ut. 3stav dom var grad B-A och 1 var SS+ (eller SSS) !!! =D
De kostade 80kr vardera! Hoppas jag kan odla vidare på den fina räkan, alternativt köpa lite fler finare CR!
På samma runda köpte jag även några nya Cryptosar: undulatus "green" och willisi (tror jag det är). Limnophila heterphylla slank också med hem =)
Under veckan har jag köpt Vita Ampullaria snäckor till 54l karet =) med blå kropp. Dom är rätt coola.Idag blev det ett ganska stort VB (hoppas dom nya räkorna klarar det, tror det iaf) med mineralpulver och FFM efteråt.
Jag rengjorde filtret också. Jag tror det är andra eller tredje gången sedan uppstarten =) Det var rätt mkt slam i det! och pumpen höll nästan på att gegga igen. Blev ordentlig fart i den nu efter rengöring.
Vattnet är fortfarande rätt grumligt efter mineralpulvret, FFM, filterrengörning och VB, men det brukar vara klart dagen efter.

Inga kommentarer: