14 november 2007

Helt nytt akvarium!!!

Jag har vart och hämtat mitt beställda akvarium från Glasmästaren! =)
Akvariumet har precis samma mått som ett Juwel Lido 120, men med tjockare glas för att vara helt på den säkra sidan! Måtten är 60*40*60cm och det kommer bli jättehäftigt när jag startar det sen tror jag =D Priset från Kungs-Glas AB (i Kungsbacka) som jag köpte ifrån var 995kr, jag fick lite rabatt av honom också. Jag har ringt runt till en del andra glasmästare också och jag fick priser mellan 995-5500kr. Skiljer en väldigt massa mellan olika glasmästare. Dessutom var denna gubben trevlig, vilket inte alla andra var ;) Kan starkt rekommendera honom! han testade till och med akvariumet med vatten under en hel vecka, så det läcker inte.
Jag köpte även en bänk (för Juwel Lido 120) i svart färg som nu är på plats med akvarium i mitt nya rum. Det kommer bli rätt maffigt i mitt lilla rum =)
Min plan är att sätta ingång akvariumet i mars-april 2008 och under tiden tills dess köpa allt jag behöver för att starta det. Det kostar ju en hel del!
Här kommer en bild:

2 kommentarer: