15 september 2007

54l VB

Jag bytte 10l vatten i 54l karet idag. Bytte inte mer eftersom att jag var rädd för att suga upp några räkyngel. Jag är rätt säker på att mina gula räkor nu under de senaste dagarna släppt rommen dom burit =) Har inte sett några småttingar ännu, men dom borde dyka upp inom några dagar! Det är flera honor som är fyllda med rom och som är på gång att kläcka också, så det blir förhoppningsvis en massa =D
Jag har rensat ut en hel del Vattenspikblad. Det har varit väldigt mörkt i akvariumet när den skuggat allt, så det var skönt att få inte lite ljus! Det finns nu till salu i auktion på PlantSwap.
Jag såg för första gången mina Caridina baubalti var. "Malaya" sedan jag släppt i dom. Dom har färgat ut mycket fint och jag är rätt säker på att det är "Malaya":n =) Ska be affären ta hem fler.
Här är en av mina blonda Tigerräkor:Jag hade i 10ml FFM och 1tsk Coralife Salt efteråt.

Inga kommentarer: