16 augusti 2007

Guld Ampullaria (igen)

Denna veckan har jag fått paket från både Peter Haack och spazm =) med Guld Ampullaria, dvs Pomacea bridgesi. Hoppas att det är det iaf! Dom har vart i 54l karet i bara några timmar-dygn, så jag kan inte ännu säkert säga om dom äter växter eller ej . Det vill jag ju iaf inte. Tror inte att dom kommer göra det heller =) Hoppas iof på yngel och äggkokoner (vad heter det?) i rampen från dom iaf =D Dom verkar trivas och körde igång direkt när jag hade koppat in dom i karet. Ska nog inte vara några problem med dom! Har längtat efter dessa! Jag har bett en Herkules Zoo (som brukar ha dom hemma) att ta hem, men dom har inte ens vart intresserade av att kolla om dom kan ta hem! =( kass! Jättesnällt av spazm och peter att skicka iaf! =D Speciellt spazm's snäckor var fina!!! =)

Inga kommentarer: