15 juli 2007

Corydoras melini VF

Nya Coydoras till 54l räkkaret =) Corydoras melini VF köpte jag på Zoomässan, dom 3 sista som fanns kvar. Ska nog köpa fler där när dom tar hem i höst!
Dessa ser ut ungefär som C. adolfi, men det är inte samma art. Tror att melini blir lite större och så är det väl en massa andra former på fenor och färger, m.m. som jag inte har koll på =)
Fiskarna jag köpte ser mkt fina och friska ut! Dom är egentligen fullvuxna nu och skulle kunna leka när som helst. Hade vart kul om dom lekte nån gång iaf.
Enda jag är tveksam till med dom är ifall dom äter räkyngel. Men "inga" Pansarmalar äter väl räkyngel, även om dom är 6cm? Vad tror ni om att ha dom med räkorna eller kommder det inte funka med ynglen då?
Mkt snygga iaf!!! =)
Jag hade först tänkt köpa C. panda, som dom också hade på Zoomässan, men ändrade mig när jag så dessa!
Corydoras-arterna jag har valt mellan till mitt 54l har varit: panda, metae, duplicaerus, davidsandsi, adolfi, imiator, burgessi, melini. Alla dessa är ganska ljust färgade, har inte en massa små-prickar utan är rent färgade med 2-3 olika färger. Alla utom panda och metae liknar adolfi tycker jag. Nu blev det iaf 3st Corydoras melini VF till att börja med! =)
Undrar om Pansarmalar är "känsliga" mot högt GH, 7-8. Dom trivs väl iaf bättre i vatten med lågt GH? Tror ni att dom kan ta någon skada av högre GH, än att dom kanske inte blir så jätteleksugna?

Inga kommentarer: