8 juni 2007

Mera nytt

Jag var ännu en gång inne på Zoomässan och handlade denna vecka ;)
Inköpten idag blev ytterligare 2st Corydoras pygmeaus, så att det nu är 4st tillsammans i 24l karet med endast räkor och snäckor, det borde bli perfekt! =) Dom ser ut att trivas.
Jag köpte även en rätt äckligt kruka Hygrophila rosae australis. Denna växt är mycket lik Hygrophila polysperma "Rosanervig" och egentligen är det ingen större skillnad mellan dem, denna blir nog lite kraftigare i färgerna än polysperman. Det är ungefär som skillnaden mellan Rotala rotundifolia och Rotala indica =)
Jag har funderat en del på att köpa några finare räkor, från Tyskland, men det kostar enormt mkt pengar och det känns rätt onödigt att lägga det på dom räkorna. Då skulle jag nog kunna hitta på något roligare.
Jag tog lite foto på Zoomässans Black Crystal räkor:
Vilken gradering tror ni att det är på dom? Jag skulle gissa (japansk gradering): C - B och i tysk form av gradering: K2.
Efter att ha räknat lite, så skulle 10st BC räkor med gradering A, kosta ca 1 100 SEK (inkl. frakt) och de svenska i Zoomässan skulle kosta 500 SEK. Det är rätt stor skillnad! jag tror jag väljer Zoomässans räkor hellre, eller väntar tills nån annan i Sverige fått lite yngel av dom fina, så att man kan köpa =)

Inga kommentarer: