18 juni 2007

BTN monterad i 54l

Jag har tagit isär min BTN Slimline (vit faxe) 50B (45*50cm) i så många lagom stora delar, så att det nog nu är max! 20cm2 över när jag har fixat färdigt allt =) Jäkla tur att det passade!
När jag har delat på bakgrunden, så skar jag först längs ränderna (baksidan av bakgrunden är som rutigt papper = skitsmart! verkligen bra!!) där jag vill ha den med en vass mattkniv (stanleykniv eller vad det kallas). På baksidan var den gjord av sånt man sätter snittblommor i, ungefär som hårt skumgummi. Det gick bra att skära i, men på framsidan, där den var målad och lackad, gick det bäst att bryta av den. Då börts den även, så att det blev mer naturligt, alltså efter hur klippor och yta var formad i Slimelinen. När jag brutit klart att delar, så finslipade jag kanterna på dom med en vass kniv, så att dom inte var helt ojämna.
Nu har jag silikonat ihop den i 2 omgångar och satt fast den i karet också. Det har strulat lite med silikonet iom att tratten till silikontuben gått sönder, inte tillräckligt med silikon, m.m. Men nu sitter den iaf fast. Egentligen spelar det ju ingen större roll om det inte är helt vattentätt (vilket det verkligen inte är nu!), så det går nog bra ändå.
Jag har byggt ut en del av bakgrunde, för att få plats med filter och doppvärmare där. Ni får se mer bilder sen på hur jag har gjort. Har inte hunnit ta några bilder än så länge =)

Inga kommentarer: