20 maj 2007

Zoo Kompaniet

Jag hade verkligen längtat efter att få göra denna resan till Zoo Kompaniet, i gamlestaden, Göteborg, för att kunna köpa gul-svarta Hornsnäckor (Clithon corona)! Men nu är det äntligen gjort =)Jag fick också med mig en påse Blyxa japonica från Brams på Zoo Kompaniet =) Jag tänkte ha det i 24l istället för tenellus'en. Det var skitmkt Blyxa japonica, så jag har satt en del i 160l också. Jag får väl skänka bort lite Blyxa till dom som vill ha, det är ju onödigt att slänga ändå. Jag tror att jag fick med lite Vesicularia sp. "Christmas" i Blyxan också. Får se om den tar sig. Kanske ska ha den i ett nytt 24l.
Annat jag köpte, förutom 4st Hornsnäckor och Blyxan är:
250g TetraMin Pro Color (bra flingfoder)
2 krukor Tonina fluviatilis
1 kruka Hygrophila sp. "Ceylon"
3st Guld Ancistrus
Tetra fodret har jag haft innan och det är ett bra foder! Lite annorlunda mot vanlig flingor med mkt bra!
Jag fyllde på med Tonina, då går det snabbare att göra klart layouten =) lite onödigt, men jag vill göra klar layouten så snabbt som möjligt nu.
Hygrophilan jag köpte är nu i emers form, men om ett tag växer den om till submers form och anpassar sig till akvarievattnet.
Dom hade iaf en submers Hygrophila sp. "Ceylon" i ett av karen och den var verkligen snygg!!
Ancistrusarna har jag i 160l. Hoppas dom ska käka lite kieselalger innan jag stoppar dom i ett nytt kar.
Egentligen skulle jag viljat ha fler Hornsnäckor, men de hade bara 4st hemma just nu, så jag får väl komma tillbaka nån gång och köpa fler då.

Inga kommentarer: