23 maj 2007

www.Firren.com

Alldeles nyss idag kom min beställning från www.firren.com , det har tagit dom 7 arbetsdagar att göra beställning på växter, skicka det hit till mig och för mig att hämta och öppna paketet. Hyffsat snabbt ändå. Däremot blev jag lite besviken när jag öppnade paketet och fick fel växt! =( Det jag hade beställt var: 3st Micranthemum umbrosum 3st Rotala wallichii 1st Rotala indica 1st Certophyllum demersum Jag fick allting utom indician, som dom bytt ut mot en Rotala rotundifolia. Inte för att det är så stor skillnad på växterna, men om jag beställer indica, så tycker jag också att det är den jag ska få!!! Riktigt kass av Firren att bara byta växten, utan att fråga mig först! =( Nu när jag ringt dom, så har vi bestämmt att jag får tillbaka pengar för växten och så tänkte jag skicka tillbaka deras Rotala rotundifolia igen. Allting har nu alltså gått på (om jag drar av för Rotalan) 267kr, vilket inte alls är dyrt för allt jag köpt nu! men jag kommer nog att försöka undvika Firren i fortsättningen, detta gav inte mig ett bra förstaintryck av dom direkt =( Jag kan tyvärr INTE REKOMENDERA Firren! Jag hade iof inte så stora förväntningar av dom efter att ha hört att andra som beställt från dom har fått helt fel grejer, mm och det var ju mycket billigt, så man kanske inte ska förvänta sig att få exakt det man beställer från dom, men för mig är det ett absolut krav när jag köper! Växterna anlände i bra skick iaf, ska plantera dom i veckan tillsammans med Ludwigia acurata som jag fått av Per via PlantSwap =) Dom växter ser skitfina ut! Jag själv har aldrig lyckats få dom så fina, men nu gör jag ännu ett försök med dom. Jag tänkte sätta lite i 24l och allra mest i 160l. Det finns en massa Echinodorus tenellus över från 24l karet, så om någon är intresserad, så är det bara att höra av sig =)

1 kommentar:

Anonym sa...

jag fick också fel växter från dom en gång... men då var det verkligen fel växt, de jag skulle ha var någon bottentäckare som blev några cm hög bara, den jag fick istället var papegojblad (om jag minns rätt). Visade sig att det var deras leverantör som märkt fel och hon hade inte packat om dom innan de skickades till mig.

Dock är jag skeptisk till att köpa växter där nu till kar som jag redan har kört igång; har mest räkor och snäckor i mina kar och sist jag beställde så dog alla mina räkor, trots att jag sköljt växterna. Visade sig att de dog av överdos av växtnäring... var tydligen såpass mycket på växterna att det inte räckte att skölja av dom.