12 maj 2007

24l VB

Jag gjorde ett 50% VB i 24l räkkaret.
Det är så jäkla pilligt att trycka ner växerna i det karet, särskillt när det är fyllt med vatten och om man stoppar ner handen för mycket, så svämmar det över! =(
Annars är det mycket smidigare att ha ett litet kar tycker jag! Jag tycker det är roligare faktiskt! Men det är väl alltid kul med variation, men det hade nog vart roligare med ett litet än ett stort, om jag bara fick välja det ena!
Efter VB:t stoppade jag i:
5ml ProFito
3ml (normal utspädd, dvs 4krm KH2PO4 i 500ml vatten) KH2PO4
0.3krm KNO3
0.5ml EasyCarbo
Räkorna verkar fortfarande må bra. Det är nog 4-5 räkor med äggfläckar nu, så om max 2 veckor borde jag ha några yngel =)
Sen har jag letat lite efter gröna räkor (Caridina cf. babaulti ssp.), men hittar inte några inom lämpligt område. Jag ska iaf ha sånna i 24l, men jag behöver ju leta reda på dom först också.
Jag matade räkorna med spirulina flingor idag, det verkarde dom gilla =)

Inga kommentarer: