7 maj 2007

160l VB

Idag blev det ett 50% VB i 160l karet. Det blev lite klarare i vattnet och jag hoppas på att det gröna vattnet ska försvinna inom 1 vecka om jag kör med UV-C filtret (som jag gör nu). Jag har på UV-C filtret varannan timma på dagen och har också på den var 3:e timma under natten. Jag tror det blir bra nu för att få bort algerna. En grej jag inte rikitgt har förstått är varför man inte ska ha på UV-C filtret standby... jag har ju iaf satt den på timer, så det ska ju funka.
Jag planterade lite växter som flutit upp och några jag nyligen köpt, men det är riktigt svårt att plantera när man inte ser mer än 7-8cm in ner i vattnet. Så alla växterna sitter väl helt fel kan jag tänka mig =)
Efter vattenbytet hade jag i så här mycket PMDD: 5krm KNO3
2krm KH2PO4
2tsk MgSO4
3tsk micro+ (koncentrerat, som vanligt)

Inga kommentarer: