5 april 2007

Små Multisar!!! =D

När jag matade fiskarna i 102l karet, så såg jag dom! =D
Mina Lamprologus multifasciatus har fått yngel! Nu är dom frisimmande, ca 5-6mm långa och har nästan ingen färg.
Jag ska ta och börja kläcka Artemia nu, och mata med lite mindre foderbitar också, typ smula sönder flingorna mer och kanske krossa granulaten, mm.
Jäkligt kul iaf! Men tydligen så ska dessa fiskar vara som kaniner =) det är nästan svårare att inte få yngel av dom än att få yngel ;)
Det har alltså tagit knappt 5 veckor för dom att få yngel, från att de flyttats till min burk, inte så värst lång tid ;)
Det känns också, som att jag har 2 andra grupper multisar, som också är på gång att leka, får kolla om ett tag igen!!!
Riktigt kul tycker jag! =D
Det är föresten grymt svårt att ta kort på dom =) genom välvd ruta, snett uppifrån (dom ligger i en grop) och att det är ett så litet motiv och dom rör sig hela tiden! Detta foto är ju inte så bra, men man ser ju iaf att det är ett yngel!
Måste öva på att ta kort på dom små rackarna ;)

Inga kommentarer: