19 mars 2007

Bottentäckare?

Jag tycker att min Glossostigma elatinoides ser risig och buskig ut, den ska ju vara låg och snygg, men det är den ju inte. Känns som att jag kanske har för lite ljus, så att den inte riktigt vill lägga sig ned...
Jag tänkte nog plantera om den eller iaf skära ut stora delar av den, om ett tag. Eller kanske tom byta ut den mot HC, eftersom att jag tydligen inte lyckas få den snygg.
Den växer ju, och bubblar, men den vill tydligen inte bli platt! =(
Tycker ni att jag ska försöka med glosson en gång till eller ska jag satsa på någon annan bottentäckare, som är låg, typ HC?
Det som verkar jobbigt med HC är trimmning...
Hade vart kul om akvariumet kunde se fräscht ut tills sista Maj ;)

1 kommentar:

Leonard sa...

Jag kommer nog plantera om Glosson och ge den en andra chans.
HC skulle ge för liten konstrast mot Rotala sp. "Green" och Micranthemum, då är Glosson mkt bättre.