1 februari 2007

Rengöring av 102 + gödning i växtkaret

Jag har nu sköljt ur det gamla gruset ur 102l karet. Torkat av det, så att det är rent och fräscht, bara att lägga ner sanden direkt sen nästan.
Jag hade i 30ml KH2PO4, 20ml NutriSI och 3krm K2SO4 i 160l nyss. Växterna bubblar lite, kan absolut bli mycket bättre!!! Jag fattar inte vad som gör att dom bubblar så segt, det kanske är ljuset som är klent. Det är ju snart dags att byta lysrören igen, dom gamla (som nästan suttit i ett år nu, som jag använder just nu) kanske är "slut", ingen kraft kvar i dom. Undrar vad det kan vara, brist på gödning, alla ämnen kanske inte finns i mitt kranvatten, som växterna behöver. Eller för lite CO2, skulle inte tro det nu iaf, fiskarna ser inte ut att må superbra, pga överdosering av CO2.

Inga kommentarer: