24 februari 2007

Avslutad prao, mm

Sista dagen på prao:n (Volvo) igår, det var riktigt kul! =) Hade faktiskt kunnat tänka mig att vara där en stund till! Iaf, så gick jag till Herkules Zoo efteråt (det är ju inte så långt), det var en del snö =) men jag kom fram hel ändå ;) Jag köpte: Åldes frysta Artemia (jättepack.) 18watt Arcadia lysrör (blått) 5st gula Pomacea bridgesi 6st Neritina natalensis 4st slangböjar för 12/16mm 2st nätkassar, till filtret i 102l Fyllde 500g CO2 tub Jag har stoppat ner alla Neritina natalensis, förutom 1 (som jag inte hittar i 160l), i 102l karet nu, några hade dött :( i 2l burken, de fanns ju inga alger kvar, men jag trodde att dom skulle klara sig några dagar ändå... Jag har 10st snäckor i karet, som verkar må bra, det får nog räcka så, det blir lagom =) Det har även kommit lite kieselalger i 102l, bra för snäckorna nu! Jag undrar om dom verkligen äter Clodophora aegagropholia, tror inte riktigt det, dom har inte varit intresserade av det i någon av karen (2l och 102l).

Inga kommentarer: