10 februari 2007

Allting hemma inför uppstart av 102l

Jag har nu allting hemma, som jag behöver för att kunna starta upp 102l karet, som ska vara en Tanganyika biotop.
Det som kanske skulle behövas senare, skulle kunna vara mera Hålsten, 18watt blått lysrör, äkta snäckor från Tanganyika, fiskar (såklart), växter (typ Anubias nana, barteri, Cladophora aegagropila, frysfoder (typ Artemia, tubifex eller mygglarver). Men detta är grejer, som jag lika gärna kan vänta nån vecka med att köpa, för jag kommer ändå inte ha användning av de sakerna för än då.
Jag silikonade ihop de 2 delarna av min btn, som jag ska ha som avskiljsvägg i 102l, bakom ska det vara filter, m.m. Så här blev det:
Jag kanske ska silikona lite mera på baksidan av den imorn när denna omgången härdat. Sen silikonar jag in den i 102l! =)

Inga kommentarer: